mandag den 1. september 2008

Rebtur uden reb...

Klokken var 6.03 lørdag morgen, og min telefon ringede - tid til at stå op og komme afsted på rebtur, med en flok volontører fra Joffihuset.
At tage på rebtur betyder, at vi kører et stykke op ad et bjerg nær det Døde hav, og så klartrede vi ned i en dyb, dyb kløft eller flod, - hvor der ikke strømmer vand om sommeren - og så gælder det egentlig bare om at komme ned til den store vej igen, hvor bussen så holder og venter....
- Det lyder jo ganske simpelt! - og ja, det er det sådan set også.... Så efter en fire - fem timer, en masse store og meget høje hop, vilde klatresteder, udfordrende klippeskrænter og små meget, meget beskidte vandhuller, som vi enten skulle svømme eller soppe igennem, var vi alle godt nede ved bussen igen.
Det var en super hyggelig tur, og jeg nød virkelig at få udfoldet fysikken lidt, - og flyttet nogle grænser, for nogle steder var det lidt vildt! - og ja, jeg fik faktisk også en rutchetur der var lidt længere end det lige helt var meningen... - men klippen var ufattelig stejl, fødderne kunne på ingen måde overhovedet stå fast, og var kommet så langt ned med armene, at jeg heller ikke kunne holde mig fast der mere - så er der jo ikke så meget andet at gøre end at slippe.... - heldigvis var der to, der var hurtige og støttede mig, da jeg efter ca. 15 meter ramte jorden.... (Det var så sådan et sted som her, vi kunne have brugt rebbet på turen - der af navnet - men det havde alle lige glemt.... - så vi klarede den uden! hehe)
- Fantastisk tur!

Ingen kommentarer: