lørdag den 7. februar 2009

tanker lørdag nat kl. 3.59

Der var jo Clemens af Alexandria, Irenæus, Origenes, Tertullian og Hieronymus, så var der Ambrosius, Johannes Chrysostomos, Augustin og..... - ja listen af over historiens kirkefædre kunne fortættes langt endnu, men en tanke slog mig idag. Hvad med historiens kirkemødre? Hvorfor har vi aldrig hørt om dem?
"Kirkemødre" tænker du måske, og har muligvis aldrig hørt om dette fænomen før, men jeg må sige, at jeg med jævne mellemrum føler mig ganske meget som "kirkemor" her.
Her er ex. lidt af dagens arbejde:

Nej ingen skal sulten, når Den Danske Kirke i Jerusalem senere idag tager på tur!!!

Så er der også lige noget andet:
Kan du mon gætte hvem jeg for besøg af lige om lidt, med hjælpe fra denne opredning?:

Gættede du på Heidi og Sigrid? - For så har du fuldstændig ret!
Uhh jeg glæder mig til en dejlig uge i godt selvskab, det lyder som sød musik i mine øre!!!!

Men nu må den bus fra lufthavnen godt snart komme!!!

I ønskes en god vinterferie hjemme!
Kh. Maria.

Ingen kommentarer: